Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Chcą połączyć port z autostradą

Sebastian Dadaczyński
Jeśli się uda przebudować ulicę Działkową, tiry nie będą musiały wjeżdżać do centrum Tczewa
Jeśli się uda przebudować ulicę Działkową, tiry nie będą musiały wjeżdżać do centrum Tczewa Zbigniew Brucki
Władze Tczewa chcą zmodernizować ul. Działkową i tym samym połączyć trasę dojazdową do autostrady A1 z drogą krajową nr 91 (dawną "jedynką"). A wszystko to z myślą o planowanej budowie parku logistyczno-przeładunkowego w pobliskim Zajączkowie. Do tzw. suchego portu mają bowiem jeździć tysiące tirów. Tymczasem dzięki proponowanemu przez władze rozwiązaniu ciężarówki ominęłyby centrum Tczewa. Nie tworzyłyby przy tym korków i nie niszczyłyby miejskich ulic.

Suchy port w Zajączkowie ma wybudować znana na rynku firma PCC Intermodal, specjalizująca się w transporcie kontenerowym. Co ważne, posiada już prawie 60 hektarów ziemi, a w tym roku gotowa ma być koncepcja zagospodarowania tego miejsca. Im jednak bliżej rozpoczęcia budowy, tym mieszkańcy coraz częściej się interesują , jak wyglądać będzie dojazd do tego zakładu.

- Niedawno w prasie branżowej przeczytałem artykuł dotyczący tej ogromnej inwestycji, gdzie z platform kolejowych na tiry będą przeładowywane kontenery z portów w Gdańsku i Gdyni. Rocznie ma to być ponad milion kontenerów, co nam daje liczbę miliona ciężarówek dojeżdżających do węzła autostrady A1 w pobliskim Stanisławiu. Stąd mam pytanie, czy w negocjacjach z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Gdańsku władze Tczewa uwzględniają ten fakt przy projektowaniu modernizacji ulicy Jagiellońskiej - napisał do nas jeden z mieszkańców.

Ulica Jagiellońska w Tczewie biegnie właśnie w kierunku węzła autostrady A1 w Stanisławiu. Władze Tczewa zapewniają, że zdają sobie sprawę z tego, iż z chwilą otwarcia portu w Zajączkowie Jagiellońska byłaby natychmiast oblężona przez tiry. Dlatego proponują inne rozwiązanie - przebudowę wspomnianej ul. Działkowej, która biegnie poza centrum, a w prosty i szybki sposób może połączyć trasę dojazdową do A1 z drogą krajową nr 91.

- Podjęliśmy działania polegające na zgłoszeniu propozycji do projektu strategii rozwoju województwa pomorskiego - budowy trasy obwodowej, która łączyłaby suchy port z dojazdem do autostrady - tłumaczy Mirosław Pobłocki, prezydent Tczewa. - Środki na ten cel chcielibyśmy pozyskać od marszałka bądź w ramach nowego okresu budżetowania z Unii Europejskiej. Na ten temat z marszałkiem rozmawialiśmy już wielokrotnie. To jedno z naszych priorytetowych działań.

Przedstawiciele firmy PCC Intermodal zapewniają, że także pracują nad takimi rozwiązaniami logistycznymi, by inwestycja nie skomplikowała organizacji ruchu w rejonie Tczewa. Zakład w Zajączkowie ma dać pracę około 150-200 osobom. Inwestycja powinna być gotowa do 2015-2016 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tczew.naszemiasto.pl Nasze Miasto