Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

SKM Trójmiasto: Odnowione pociągi SKM pojawią się w Trójmieście już w marcu 2014 [ZDJĘCIA]

Jacek Wierciński
Odnowione pociągi SKM Trójmiasto pojadą już w marcu
Odnowione pociągi SKM Trójmiasto pojadą już w marcu ZNTK Mińsk Mazowiecki
SKM Trójmiasto odda do końca listopada 20 odnowionych pociągów. Pierwsze z nich pojawią się w Trójmieście już w marcu.

Nowe siedzenia, drzwi, szyby, podłogi i sufity, system napędowy i toalety próżniowe oraz udogodnienia dla niepełnosprawnych - to tylko niektóre zmiany, jakie czekają wysłużone składy Szybkiej Kolei Miejskiej. Pierwsze kolejki na Pomorze trafią jeszcze w marcu.

Zobacz też: SKM Trójmiasto: Od 9 marca 2014 pociągi pojadą do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa

- Pociągi są "rozbierane" niemal zupełnie. Ze starych pozostaje właściwie tylko szkielet. Wymieniane są okna, drzwi, w środku montowana jest klimatyzacja i toalety, z których korzystać będzie można nie tylko na trasach poza Trójmiastem, więc komfort pasażerów bardzo się poprawi. Taki skład będzie można również diagnozować za pomocą specjalnej aplikacji, podobnie jak samochód z wykorzystaniem przenośnego komputera - zachwala Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w PKP SKM w Trójmieście.

Czytaj również: SKM TRÓJMIASTO. Rozkład pociągów SKM Gdańsk-Tczew od 9 marca 2014

Ile kosztowało odnowienie pociągów SKM Trójmiasto?

Koszt robót dla jednego pociągu wynosi ok. 6 mln zł, a zakup nowego oznaczałby wydatek rzędu mniej więcej 20 mln zł. Początkowo przynajmniej część kolejek gotowa miała być na mistrzostwa Euro 2012, ostatecznie jednak stosowny przetarg rozstrzygnięto dopiero w marcu 2012 r. Przetarg wygrało konsorcjum Tabor Szynowy Opole i Skoda. Wkrótce jednak jednak firma Tabor Szynowy Opole ogłosiła upadłość układową. We wrześniu SKM nową umowę na pozostałe 20 składów podpisała z konsorcjum PESA SA i ZNTK "Mińsk Mazowiecki" SA.

Przeczytaj wszystko na temat

Przewoźnik zapowiada, że nie poprzestanie na modernizacji. Ze środków w ramach perspektywy unijnej na lata 2014-2020 chciałby sfinansować zakup kolejnych 10 nowych składów. Problemem będzie wkład własny, który może zostać później częściowo zwrócony przez UE. By sfinansować dziś prowadzone prace, spółka wyemitowała w 2011 r. obligacje skarbowe na kwotę 55 mln zł.

Czytaj więcej dodatku "Trójmiasto" w papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" z dn. 21.02.2014.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto