Silniki elektryczne, łożysko, na którym zostanie zamontowana tarcza, elementy napędu hydraulicznego m.in. te elementy maszyny TBM znajdują się już w szybie startowym, czyli w miejscu z którego rozpocznie się drążenie tunelu pod Martwą Wisłą.
Montowanie „kreta” powinno zakończyć się na początku marca. Budowa, transport i obsługa gdańskiej maszyny warte są ok. 80 mln zł. Sama tarcza wiercąca ma średnicę ponad 12 metrów, czyli dwa razy większą, niż maszyny TBM drążącej drugą linię warszawskiego metra.
Tunel pod Martwą Wisłą ma połączyć Trasę Sucharskiego, na którą wjechać można bezpośrednio z południowej obwodnicy Gdańska, z węzłem Marynarki Polskiej w Letnicy.
W najgłębszym miejscu przebiegać będzie ok. 35 metrów pod poziomem Wisły. Zakończenie jego budowy przewidziane jest na październik 2014 roku.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku. Kret niedługo zacznie drążyć tunel - trwają przygotowania[ZDJĘCIA]
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?