Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdańsk-Sopot. Zwężenie ul. Grunwaldzkiej wg kierowców jest niebezpieczne

Dominika Dankowska
Znak, który zapowiada zwężenie drogi.
Znak, który zapowiada zwężenie drogi. Dominika Dankowska
Zwężenie pasów na ciągu ulic al. Niepodległości i ul. Grunwaldzkiej jest ostatnio zmorą kierowców. Oznakowanie jest, ograniczenie prędkości jest, jednak wielu kierowców zastanawia się, czy pas o szerokości 2 metrów to nie jest trochę za mało. Według nich jazda tak wąskimi pasami jest niebezpieczna.

Na prośbę internautów, postanowiliśmy sprawdzić jak szeroki powinien być pas ruchu i czy zwężenie związane z robotami drogowymi nie zagraża bezpieczeństwu kierowców.

- Jeżeli kierowcy stosują się do znaku, to zwężenie nie jest niebezpiecznie. To zależy od umiejętności jazdy. Niestety, często ci co nie powinni jadą tym węższym pasem, zamiast korzystać z tego skrajnego - powiedział Wojciech Ogint, zastępca dyrektora sopockiego ZDiZ. Jego zdaniem likwidacja jednego z dwóch pasów całkowicie zablokowałaby ruch na tym odcinku.

Przeczytaj:
Rusza budowa Drogi Zielonej

Jednak na pytanie, czy takie rozwiązanie jest zgodne z prawem, pan dyrektor się zawahał, po czym odpowiedział: - Wydaje mi się, że jest zgodne z prawem.

Ul. Grunwaldzka w Gdańsku i Al. Niepodległości w Sopocie są drogami wojewódzkimi klasy G, czyli głównymi. Według informacji, którą otrzymaliśmy z Ministerstwa Infrastruktury, to na drogach wojewódzkich klasy G na terenie zabudowy szerokość pasa ruchu musi mieć najmniej 3,5 m, a w przypadku kiedy prowadzona jest przebudowa albo remont drogi dopuszcza się, aby szerokość pasu ruchu była zmniejszona do 3,25 m.

Jednak pasy ruchu na zwężonym odcinku mają 2 i 3 metry.

- Jest to tymczasowa organizacja ruchu. Mamy szczególną sytuację - tłumaczył Wojciech Ogint.

Podobnie uważa Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest odpowiedzialna za inwestycję. Według DRMG wszystko jest zgodne z prawem.

"Wykonawca zadania - Mostostal Warszawa sporządził w kwietniu 2011 roku projekt wykonawczy tymczasowej organizacji ruchu na czas przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej - Al. Niepodległości - ul. Czyżewskiego w ramach budowy drogi Zielonej w Gdańsku.
Wyżej wymieniony projekt uzyskał pozytywne uzgodnienie Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Sopocie oraz Komisji ds rozkopów ulicznych i tymczasowych organizacji ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Pozytywne uzgodnienia projektu stanowiły podstawę do realizacji robót tymczasowej organizacji ruchu w tym rejonie. " Pod listem podpisał się Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Tymczasem wielu kierowców uważa, że pasy są zbyt wąskie. Do naszej redakcji jeden z internautów przysłał film:

Zmiana organizacji ruchu w ciągu ul. Grunwaldzkiej i al. Niepodległości obowiązuje od 21 maja. W pierwszym etapie będzie trwała do 30 lipca 2011 r. W tym czasie ruch pojazdów został przerzucony na jezdnię w kierunku Gdańska. Wydzielono dwa pasy ruchu o szerokości 2 i 3 m i długości 300 m w kierunku Gdańska i analogicznie dwa pasy o szerokości 2 i 3 m o długości 300 m w kierunku Gdyni.

Drugi etap będzie trwał od 30 lipca do 30 września 2011 r. i w tym czasie cały ruch będzie przerzucony na jezdnię w kierunku Gdańska i zostaną wydzielone pasy analogicznie do pierwszego etapu. Będą dwa pasy ruchu szerokości 2 i 3 metry o długości 300 metrów w obie strony.

Czytaj także:Remont najważniejszych ulic w Gdańsku i Gdyni.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto