Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdyński port szuka partnerów w Chinach. Zarząd z wizytą w Szanghaju [zdjęcia, wizualizacje]

SZ
Z wizytą w Chinach.
Z wizytą w Chinach. mat. prasowe ZMPG S.A
Zarząd gdyńskiego portu zainteresowany jest podjęciem bardziej ścisłej współpracy z chińskim armatorem narodowym COSCO Shipping. To nie jedyne efekty wizyty delegacji z Gdyni w Szanghaju. Dzięki aktywności w tym mieście o gdyńskim porcie usłyszało kilkaset milionów Chińczyków!

Wizyta przedstawicieli Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. w Szanghaju zaowocowała nowymi kontaktami biznesowymi oraz wzmocnieniem istniejącego partnerstwa z największymi, chińskimi portami. Gdynianie zaprezentowali także swoje walory na specjalnie utworzonym stoisku wystawienniczym wspólnie z firmą VICi, które zwiedzać można było podczas targów China International Import Expo. Cieszyło się ono dużym powodzeniem ze strony przedsiębiorców i gości.

- Stoisko otrzymało bardzo dobre opinie. Relacja z naszej aktywności podczas targów pojawiła się w największym serwisie informacyjnym w Chinach CCTV, którego oglądalność przekracza kilkaset milionów telewidzów - mówi Adam Meller, prezes gdyńskiego portu. - Przygotowaliśmy ciekawe materiały, obrazujące obecny jak i przyszły potencjał portu, szczególnie w kontekście rozbudowy o Port Zewnętrzny. Zaakcentowaliśmy również naszą ofertę, czyli usługi, z których mogą korzystać armatorzy i przewoźnicy.

Czytaj także: Ważna umowa gdyńskiego portu. Pomoże pozyskać pieniądze na spektakularne inwestycje

Oprócz bezpośredniego uczestnictwa w targach delegacja portu odbyła szereg spotkań, między innymi z jednym z największych operatorów oceanicznych, firmą COSCO Shipping. Głównym tematem rozmów było omówienie możliwości rozwoju współpracy w kontekście zawinięć oceanicznych. Przedstawiciele firmy COSCO otrzymali informacje o nowych możliwościach wpłynięć do Gdyni większych statków, do 366 metrów długości i zanurzeniu do 12,7 m.

- Firma COSCO nie była jedynym, dużym graczem z rynku chińskiego, z którym nawiązaliśmy współpracę - mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG S.A. - Spotkaliśmy się również z operatorem portu Tangshan specjalizującym się w transporcie intermodalnym, który na przestrzeni dekady ponad dziesięciokrotnie zwiększył przeładunki, z 30 milionów do 300 milionów ton. Mamy spore szanse na podjęcie współpracy w zakresie transportu Short Sea z firmą obsługującą port m.in. w Hamburgu. Dzięki owocnemu spotkaniu chwilę po naszym powrocie przedstawiciel firmy nawiązał kontakt z naszym pracownikiem. Cieszy nas ten fakt, świadczy o dobrze rokującej przyszłej współpracy.

Czytaj także: Trwają poszukiwania inwestora, który pomoże sfinansować budowę Portu Zewnętrznego w Gdyni

Wyjazd obfitował również w spotkania z przedstawicielami największych portów w Chinach. Przykładem jest drugi, najważniejszy po Qingdao port w prowincji Shandong. Miasto Weifang w którym się znajduje, jest liderem w eksporcie chińskiej żywności oraz części samochodowych. Port ma w planie do 2020 roku osiągnąć roczną zdolność przeładunkową na poziomie ponad stu milionów ton.

- Spotkaliśmy się z osobami, które przewodniczą grupie portów w Zatoce Bohai - dodaje Piotr Nowak, wiceprezes ZMPG S.A. - Możliwość współpracy dotyczy zatem nie tylko jednego portu, ale całej grupy, kilkunastu, położonych w tym regionie.

Ostatnie ze spotkań to między innymi rozmowy z jedną z największych państwowych firm logistycznych w Chinach. Dyskusje dotyczyły inwestycji oraz pozyskania regularnych zawinięć oceanicznych linii kontenerowych, w tym w szczególności głównych aliansów kontenerowych. Zarząd ZMPG S.A. spotkał się również z firmą Hutchison w Hongkongu. To kolejny z azjatyckich potentatów, tym razem prywatny, który w Gdyni ma już swój terminal kontenerowy.

Przypomnijmy, że jak już informowaliśmy, COSCO Shipping jest jednym z potencjalnych partnerów, który mógłby uczestniczyć w finansowaniu w formule partnerstwa publiczno-prywatnego szacowanego na kilka miliardów złotych projektu Portu Zewnętrznego w Gdyni. To o tyle prawdopodobne, że spółka prowadzi agresywną politykę w celu zwiększenia swoich wpływów w Europie. Wśród przedstawicieli branży morskiej na Pomorzu spekuluje się ponadto, że narodowy armator a Chin mógłby być zainteresowany także zakupem gdańskiego terminalu głębokowodnego DCT, wystawionego na sprzedaż przez Australijczyków z Macquarie Global Infrastructure Fund II.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto