Przypomnijmy, że w ramach etapu IIa za 35 mln zł planowana jest m. in. rozbiórka dwóch powojennych przęseł nad Wisłą (fragment jednego zostanie zachowany do późniejszej ekspozycji na nadwiślańskim bulwarze), przeniesienie mediów, budowa przyczółka od strony Tczewa, budowa filara nurtowego i izbicy. Czas realizacji zadania według umowy z konsorcjum Banimex-Azibud wynosi 18 miesięcy, maksymalnie do grudnia 2019 r.
Na obu przęsłach ESTB, znajdujących się nad nurtem Wisły, trwają prace przy demontażu nawierzchni asfaltowej oraz innych elementów, które mają „odchudzić” konstrukcję przed jej zdemontowaniem.
- Na przęsłach nurtowych mostu dokonano demontażu nawierzchni drewnianej z chodników - wyjaśnia Marcin Stolarski, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Tczewie. - Trwają prace przy demontażu nawierzchni asfaltowej z części jezdnej przęseł ESTB nr 2 i 3. Zostało do usunięcia jeszcze podłoże z płyt betonowych. Do połowy grudnia prace te powinny się zakończyć.
Dodajmy, że między pierwszym filarem od strony Tczewa, oznaczonym jako filar nr 10, a rzeką zalano beton pod tymczasowy fundament, na którym stanie podpora obiektu. Wykonano prace przygotowawcze do demontażu przęsła nr 1 na odcinku od przyczółka do filara nr 10, gdzie w ramach tego zadania nastąpi budowa wzmocnionego przyczółka od strony Tczewa, w tym budowa trójkondygnacyjnych kazamatów.
Czytaj więcej w piątkowym wydaniu "Dziennika Tczewskiego"!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?