Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Napój energetyczny "Żołnierze Wyklęci". Moda na patriotyzm?

Agnieszka Kamińska
Firma wprowadzająca "Żołnierzy" na rynek jest też odpowiedzialna za pojawienie się energetyku o nazwie "Super Ruchacz".
Firma wprowadzająca "Żołnierzy" na rynek jest też odpowiedzialna za pojawienie się energetyku o nazwie "Super Ruchacz". facebook Super Ruchacz
Produkt ma się pojawić niebawem na sklepowych półkach w całym kraju. Napój energetyczny „Żołnierze Wyklęci” opatrzony będzie hasłami: „Bóg, Honor, Ojczyzna”...

Przedstawiciele firmy mówią, że część zysków ze sprzedaży planują przekazać na fundację kultywującą pamięć żołnierzy wyklętych. Produkt kierują przede wszystkim do osób, które chodzą w patriotycznych podkoszulkach i oklejają samochody narodowymi symbolami. Liczą też na zainteresowanie wśród kibiców.

Tymczasem... przedstawiciele niektórych organizacji nie kryją wzburzenia. Twierdzą, że producent szarga pamięć żołnierzy wyklętych. Powtarzają, że „zarabianie na patriotycznych wartościach jest bulwersujące”.

- Wykorzystywanie nazwy „żołnierze wyklęci” jest oburzające i zasługuje na potępienie. To akt wrogi wobec nas, osób, dla których wartości patriotyczne są ważne. Na pewno będziemy bojkotować ten produkt i firmę - mówi Wojciech Bardoński z Klubu Narodowej Demokracji.

Prezes fundacji „Niezłomni” również jest oburzony. Uważa, że nazwa ma wzniecić szum medialny. I co za tym idzie, rozkręcić sprzedaż. - To zwykła prowokacja - ucina krótko Wojciech Łuczak z fundacji.

Nie brakuje jednak osób, które w sprzedaży „Żołnierzy” nie widzą nic dwuznacznego.
- Świetna nazwa! Wpisuje się w modę na patriotyzm. Mamy przecież w sklepach biało-czerwone koszulki, pościel z orłami. Oceniam pozytywnie tego typu inicjatywy. Działają one na dzieci i młodzież, które może wreszcie zainteresują się historią - twierdzi Irena Stelmach, specjalistka PR z agencji reklamowej Contact.

Producentem napoju jest toruńska agencja interaktywna K8. Reprezentanci firmy tłumaczą, że inspiracją do wyprodukowania „Żołnierzy” była moda na wyroby patriotyczne. „Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że niektórym osobom ten produkt może się nie podobać. Jednocześnie dostajemy sporo sygnałów od ludzi, którzy są zainteresowane kupnem i których nawiązanie do żołnierzy wyklętych bynajmniej nie oburza. Ten produkt nie uwłacza niczyjej pamięci” - czytamy w mailu od K8.

Firma K8. jest znana z kontrowersyjnych nazw. Pod jej szyldem kilka lat temu na rynku pojawiły się m.in. energetyki „Mordor” - były one rozprowadzane w korporacjach i w dyskotekach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto