1 z 11
Następne
Majówka: Jak przygotować rower do sezonu. Porady eksperta [ZDJĘCIA]
Warto na samym początku zainteresować się układem hamulcowym. Należy sprawdzić sposób i siłę jego działania oraz naciąg linki, która jest rdzeniem tego systemu. Bardzo ważny jest również poziom zużycia okładzin hamulca. Jeśli stwierdzimy, że klocki są wyraźnie starte i nie zostało ich już wiele musimy kupić nowe. Jest, to wydatek rzędu kliku lub kilkunastu złotych. Jeśli po wymianie klocków klamka hamulca nadal zamyka się niemal dotykając kierownicy, a siła hamowania jest znikoma należy bardziej naciągnąć linkę. Ten manewr zaczynamy od wkręcenia dwóch śrub baryłkowych przy prawej i lewej klamce. Łatwo je rozpoznać - to te duże śruby o kwiecistym kształcie przy łapach hamulca, do których wchodzi linka i pancerz.