Majówka: Jak przygotować rower do sezonu. Porady eksperta [ZDJĘCIA]
Kolejnym, mniej przyjemnym jednak niemniej ważnym krokiem jest właśnie sprawdzenie stanu układu napędowego. Jeśli nic nie przeskakiwało przy silnym nacisku na pedały podczas naszej przejażdżki diagnostycznej i łańcuch bez problemów przekładał siłę naszych nóg na przyspieszenie i prędkość maszyny to wszystko w porządku i bez żadnych wymian części możemy przejść do czyszczenia i smarowania. Niestety musimy pogodzić się z tym, że każdy łańcuch i zębatki w końcu się zużyją i przestaną działać jak należy. Dzieje się to zarówno w rowerach z niskiej jak i z najwyższej półki. Jednak bez obaw, minie naprawdę dużo czasu, zanim cokolwiek zużyje się do stanu nieużywalności. Jeśli jednak uważasz, że wszystko jest w porządku i łańcuch żwawo i sprawnie śmiga po trybikach Twojego pojazdu zaopatrz się w odrobinę spokoju, benzyny (najlepiej ekstrakcyjnej) i szmatkę.