Trasa przebiegać będzie od pętli tramwajowej przy al. Pawła Adamowicza i włączać się w al. Havla na wysokości istniejącego skrzyżowania z ul. Łódzką. Zakładany harmonogram inwestycji przewiduje zakończenie robót w listopadzie 2022 r.
- Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że wiosną 2023 r. powinniśmy pojechać tędy tramwajem – mówiła w środę, tuż przez symbolicznym podpisaniem umowy, prezydent Aleksandra Dulkiewicz. - Czuję dużą radość, ponieważ odcinek łączący oddaną rok temu pętlę tramwajową w al. Pawła Adamowicza z al. Havla był bardzo wyczekiwaną inwestycją. Dzięki współfinansowanemu ze środków unijnych Gdańskiemu Projektowi Komunikacji Miejskiej, udaje się usprawniać komunikację publiczną, nie tylko poprzez zakup tramwajów czy wiat, ale także modernizację torów tramwajowych, jak to miało miejsce na Stogach, czy też budowę nowych linii tramwajowych, jak w przypadku al. Pawła Adamowicza czy Nowej Warszawskiej.
Rusza budowa - będą utrudnienia
Zakres prac obejmuje budowę ok. 2-kilometrowego odcinka linii tramwajowej. Na trasie powstaną cztery przystanki tramwajowe. Wzdłuż linii wykonany zostanie chodnik oraz droga rowerowa, zagospodarowana zostanie zieleń, pojawią się elementy małej architektury. W ramach prac przebudowany zostanie także ok. 210-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej, która oprócz nowej nawierzchni zyska także chodnik i oświetlenie. Dodatkowo inwestycja przewiduje kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej.
CZYTAJ TAKŻE: Władze Gdańska chcą powołać miejskiego architekta
- Dziś wchodzimy na budowę, której w najbliższych miesiącach będziemy się bacznie przyglądać. Trzymam kciuki za naszą lokalną firmę, która będzie to zadanie realizować – mówiła prezydent.
Najniższą cenę w ubiegłorocznym przetargu zaproponowało konsorcjum: Firma Budowlano-Drogowa MTM SA oraz Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe Rajbud Sp. z o.o.. 3 lutego br., umowę na realizację zadania wartego niespełna 60 mln zł, podpisał prezes zarządu MTM SA.
- Chciałem podziękować za okazane zaufanie oraz możliwość przeprowadzenia kolejnej realizacji w Gdańsku. Jesteśmy do tego zadania dobrze przygotowani – mówił prezes Marek Ignatowski. - Chciałbym z góry przeprosić i prosić mieszkańców o odrobinę wyrozumiałości. Na pewno przebudowa torowiska w al. Havla będzie wiązać się z utrudnieniami i pewnymi ograniczeniami ruchu komunikacji miejskiej. Postaramy się jednak maksymalnie skrócić terminy realizacji.
Miasto zapowiada, że będzie ubiegać się o unijne dofinansowanie projektu, w wysokości nawet 40 mln zł.
Więcej środków na Nową Politechniczną
Przy okazji umowy na nowy odcinek linii tramwajowej, przypominamy, że miasto zdecydowało o zwiększeniu budżetu na opracowanie projektu Nowej Politechnicznej. Oferty złożone w przetargu na przygotowanie dokumentacji znacznie przekraczały zabezpieczoną kwotę, mimo to władze Gdańska chcą rychłego rozpoczęcia procesu inwestycyjnego.
- Nie możemy odkładać tej realizacji – mówi prezydent Dulkiewicz. - Samo przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami to ok. dwa lata plus czas przeznaczony na budowę. Zamierzamy wystąpić o fundusze unijne na realizację tego projektu, tak jak to było w przypadku Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Mam nadzieję, że również z pełnym sukcesem.
Projekt linii tramwajowej łączącej Piecki – Migowo z Wrzeszczem ma być gotowy za 24 miesiące.
WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:
- Tego NIE MOŻESZ robić w samochodzie, bo dostaniesz mandat
- Niebezpieczne drogi krajowe na Pomorzu. Warto to wiedzieć!
- TOP 10 aplikacji dla kierowcy. Warto to sprawdzić!
- PRAWO JAZDY do wymiany. Ile to kosztuje?
- OC na Pomorzu najdroższe w Polsce! Od czego zależy składka?
- [QUIZ] Czy wiesz, co oznaczają kontrolki w samochodzie?
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?