Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

15 mln złotych na promocję Gdyni. Na co idą tak duże pieniądze?

Ksenia Pisera
To największa taka makieta w kraju. Umieszczonych zostało na niej około 1700 trójwymiarowych modeli budynków, a pokazuje  60 proc. powierzchni miasta - czyli siedem z 22 dzielnic Gdyni.
To największa taka makieta w kraju. Umieszczonych zostało na niej około 1700 trójwymiarowych modeli budynków, a pokazuje 60 proc. powierzchni miasta - czyli siedem z 22 dzielnic Gdyni. Gdynia Infobox
Gdynia w 2014 roku przeznaczy na promocję miasta 15 mln złotych. Na co dokładnie zostaną przeznaczone pieniądze? 30 tys. zł zostało już przeznaczone na zaktualizowanie trójwymiarowej makiety miasta, która znajduje się w Infoboksie.

Środki przeznaczone w tym roku na promocję Gdyni będą wydatkowane m.in. na akcje sportowe oraz reklamę głośnych imprez, np. Operacja Żagle, Red Bull Air Race, Gdynia - Festiwal Filmowy. Inicjatyw promocyjnych będzie jednak znacznie więcej.

30 tys. zł zostało już przeznaczone na zaktualizowanie trójwymiarowej makiety miasta, która znajduje się w Infoboksie. Wśród ostatnich działań promocyjnych miasta jest również współpraca z indyjską firmą outsourcingową WNS, która w 2012 roku otworzyła w Gdyni polskie centrum usług dla biznesu.

Koncern zobowiązał się - jak się dowiadujemy - "umieścić na stronie internetowej firmy wns.com link do strony internetowej Gdyni", a także umieścić nazwę Gdynia w raporcie firmowym (w części dotyczącej Polski) oraz logo miasta na "ulotce/podkładce". Otrzyma za to ponad 240 tys. zł.

- Ta inwestycja budzi głębokie zdziwienie - mówi Marcin Horała. - Jako promocja dla miasta jest zupełnie niewarta tych pieniędzy, to absurd. Można by przeznaczyć te fundusze na inne inicjatywy.

Urzędnicy nie zgadzają się z krytyką.

- Każda kwota wydana na promocję miasta osobom niezorientowanym w temacie wydaje się zbyt duża - mówi Ewa Kosakowska, kierownik Referatu Promocji i Turystyki gdyńskiego Urzędu Miasta. - Nie mamy co prawda danych, ile osób weszło do tej pory na stronę urzędu ze strony indyjskiej firmy, ale to i tak nie było by miarodajne. Firma ta bierze udział m.in. w największych targach biznesowych. Naszym zamierzeniem jest promocja wśród przedsiębiorców, potencjalnych inwestorów. Można więc powiedzieć, że WNS została niejako "ambasadorem miasta".

Czytaj więcej na stronie Dziennika Bałtyckiego.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto