Dokument będzie dotyczył wariantu wydłużenia linii 250 przez obszar Gdańska Oruni. - Dokument ma dać odpowiedź o możliwość ewentualnego "wpięcia" dzisiejszego zakończenia linii nr 250 w Gdańsku Śródmieściu w "tory dalekobieżne" na wysokości Gdańska Oruni, jeżeli w szybkim terminie nie powstałby węzeł integracyjny Gdańsk Czerwony Most - mówi Marcin Głuszek ze spółki PKP SKM. Przygotowanie dokumentu może potrwać kilka miesięcy. SKM zamówiło podobną analizę dotyczącą wydłużenia toru w kierunku Wejherowa.
Na inwestycji bardzo zależy samorządowcom z Pruszcza Gdańskiego, Malborka i Tczewa. Urzędnicy wystosowali PKP SKM oraz Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku pismo, postulujące jak najszybszą budowę nowego toru z Gdańska, przez Pruszcz Gdański do Tczewa.
SKM Pruszcz Gdański: Burmistrz i samorządowcy z trzech powiatów postulują o dodatkowy tor
- Budowa nowego toru to konieczność zauważana nie tylko z punktu widzenia powiatu Gdańskiego i Tczewskiego, ale także innych gmin funkcjonujących w obszarze GOM - podkreśla Janusz Wróbel, burmistrz Pruszcza Gdańskiego. - Zarówno Tczew, jak również Pruszcz Gdański, są ważnymi węzłami przesiadkowymi, skupiającymi ruch osobowy pochodzący z wielu korytarzy transportowych, co potwierdzają strategiczne dokumenty przyjęte, lub będące w trakcie opracowywania, przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego - W chwili obecnej kończy się modernizacja linii kolejowej Warszawa-Gdańsk. Już dziś wiemy, że mimo prac, przepustowość magistrali jest niewystarczająca.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?