- Od 25 marca 2013 r., we wszystkich pociągach przewoźnika, podróżny może dokonywać płatności za bilet zarówno gotówką, jak i kartą płatniczą - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity S.A. - Dotychczas, możliwość zapłaty kartą, była dostępna we wszystkich pociągach kategorii Express InterCity (EIC), Express (Ex), EuroCity (EC) oraz w wybranych pociągach Twoich Linii Kolejowych (TLK).
Teraz, pasażer dokona transakcji bezgotówkowej, w każdym pociągu PKP Intercity.
W terminalach obsługiwane są karty VISA oraz MASTERCARD.
- Zdarza się, że pasażer podejmuje decyzję o wyjeździe w ostatniej chwili i nie ma czasu na zakup biletu w kasie czy przez Internet. Nie zawsze też ma przy sobie gotówkę. Płatność za bilet kartą na pokładzie pociągu ma być ułatwieniem. Trzeba tylko pamiętać, aby po wejściu do pociągu zgłosić się do obsługi składu, co pozwoli na sprawne przydzielenie miejsca – dodaje p.rzecznik.
CZYTAJ TAKŻE: Bilet na jednym blankiecie
Nie jest to jedyna forma elektronicznego zakupu biletu.Pasażerowie, którzy cenią wygodę i najnowsze rozwiązania mogą zawsze kupić bilet za pośrednictwem strony www.intercity.pl. Bilet internetowy nie wymaga drukowania. Elektroniczny blankiet wystarczy zapisać w telefonie lub laptopie, a konduktor podczas kontroli zeskanuje kod z ekranu.
Warto pamiętać, że za bilet kupiony w ostatniej chwili w pociągu przewoźnik pobiera dodatkową opłatę, natomiast kupując bilet wcześniej tj. minimum na siedem dni przed podróżą można otrzymać rabat sięgający nawet 10%.
Intercity modernizuje tabor.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?