Nasza Czytelniczka, pani Agnieszka (nazwisko do wiadomości redakcji) opowiedziała nam o koszmarnej podróży, którą odbyła w upalną środę, 26 czerwca 2019 r. na trasie Gdańsk Jasień - Gdynia Główna (wyjazd pociągu o godzinie 14:59).
Według pasażerki, klimatyzacja w pociągu nie działała, a w środku termometr wskazywał około 45 stopni Celsjusza.
- Znajdują się tu ludzie w wieku 70 plus. Czy musi dojść do tragedii, żeby coś się zmieniło? – pyta rozgoryczona pasażerka.
Kobieta zgłosiła się do kierownika pociągu, lecz ten stwierdził, że nic nie może zrobić.
Miejmy na uwadze, że w grę wchodzi bezpieczeństwo, zdrowie i życie wszystkich pasażerów. Wyczerpanie cieplne przy tak wysokich temperaturach grozi wszystkim, bez względu na wiek - mówi pani Agnieszka.
Pasażerka, zaniepokojona sytuacją, skontaktowała się również z Tomaszem Konopackim, głównym specjalistą ds. kontaktów społecznych PKM. Okazało się, że w tej sprawie Pomorska Kolej Metropolitalna nie może pomóc.
- PKM SA zajmuje się bowiem m.in. zarządzaniem infrastrukturą kolejową linii PKM, którą z resztą spółka również wybudowała, lecz w sprawie przewozów pasażerskich, biletów, rozkładów, skarg itp., należy kontaktować się z przewoźnikiem, a jest ich dwóch: PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. oraz POLREGIO (Przewozy Regionalne – Oddział Pomorski) - mówi Tomasz Konopacki. - Na kolei jest bowiem identyczna sytuacja jak na drogach – gdzie zarządcą jest np. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad, a po jej drogach jeżdżą różni przewoźnicy, np. PKS lub Flixbus. I właściciel drogi lub torów nie ma przecież żadnego wpływu na jakość usług przewoźnika (w tym także na włączenie przez niego klimatyzacji w swoich pojazdach), który z tej drogi (w przypadku autobusów) lub torów (w przypadku pociągów) korzysta.
W sprawie przewozów pasażerskich, biletów, rozkładów, skarg itp., należy kontaktować się z przewoźnikiem, a jest ich dwóch: PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. oraz POLREGIO.
Opisywany przez Panią Agnieszkę przejazd obsługiwany był właśnie przez Przewozy Regionalne, więc skontaktowaliśmy się z Dominikiem Lebdą – rzecznikiem prasowym PolRegio.
– Przepraszamy pasażerkę za niedogodności - mówi Dominik Lebda. - Wyjaśnimy sprawę zgłoszonej nam wysokiej temperatury w naszym pociągu. Połączenia kolejowe w regionach obsługujemy pojazdami własnymi, a także tymi własności samorządów województw. Składy nowe i zmodernizowane posiadają klimatyzację i część połączeń w województwie pomorskim jest nimi obsługiwana. Mamy świadomość, że zdarzają się sytuacje, w których nawet w nowych lub zmodernizowanych pojazdach występuje awaria klimatyzacji. Takie usterki i awarie staramy się naprawić najszybciej jak to możliwe np. przekazując pojazd producentowi w celu naprawy gwarancyjnej – dodaje rzecznik.
Wyjaśnimy sprawę zgłoszonej nam wysokiej temperatury w naszym pociągu. Składy nowe i zmodernizowane posiadają klimatyzację i część połączeń w województwie pomorskim jest nimi obsługiwana. Mamy świadomość, że zdarzają się sytuacje, w których nawet w nowych lub zmodernizowanych pojazdach występuje awaria klimatyzacji.
Dominik Lebda zapewnił, że postara się jak najszybciej zbadać i wyjaśnić sprawę razem z pomorskim oddziałem PolRegio, o czym będziemy informować.
Upały w Polsce. Ratownicy ostrzegają, by unikać całodziennego przebywania na słońcu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?