![Ostatni etap naszego wiosennego serwisu to sprawdzenie stanu...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/54/7b/517e4aaddcb8e_o_large.jpg)
Majówka: Jak przygotować rower do sezonu. Porady eksperta [ZDJĘCIA]
Ostatni etap naszego wiosennego serwisu to sprawdzenie stanu ogumienia, oświetlenia i dokręcenia każdej śrubki. Jeśli opony są zdarte, a bieżnik to od jakiegoś czasu historia - wypada je wymienić. Zużyta opona to zdecydowanie większa powierzchnia styku roweru z podłożem, czyli większy opór, a co za tym idzie mniejsza prędkość i większe zmęczenie rowerzysty. Poza tym tzw. łysa opona chętnie chłonie najdrobniejsze nawet szkiełka z ulic i zapewnia średnia ochronę przeciw przebiciową dętki. Nikt przecież nie lubi długich, pieszych powrotów z niesprawnym rowerem u boku. Jeśli jednak nasze opony są w porządku, nie mają przetarć i pęknięć, a bieżnik jest wyraźny uzupełniamy tylko zapas powietrza, które uciekło przez zimę. Pompujemy na wyczucie, jeśli nie dysponujemy manometrem do pomiaru ciśnienia. Jego wartość dobieramy do warunków, preferencji użytkownika i jego stylu jazdy. Opona nie powinna być zbyt miękka, żeby rower poruszał się szybko. Z drugiej strony ciśnienie nie powinno być zbyt wysokie ponieważ opona powinna delikatnie amortyzować nierówności podłoża.