Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nasi Czytelnicy punktują drogi Pomorza

Kazimierz Netka
Na Pomorzu nawet bardzo ostrożny kierowca narażony jest na wypadek samochodowy.

Do wypadków na drogach przyczynia się lekceważenie przepisów, nietrzeźwość kierowców, ale też niedoskonałości naszych dróg. Jakie polskie drogi są - najlepiej wiedzą ich użytkownicy, czyli ci, którzy na co dzień jeżdżą samochodami.

Poprosiliśmy więc naszych Czytelników o wskazanie najbardziej niebezpiecznych miejsc i skrzyżowań, które należałoby poprawić.

Na naszych drogach realizowanych jest wiele budów, modernizacyjnych przedsięwzięć. Zmieniają się więc zasady ruchu, głównie w dużych miastach.

- Nie jeździjmy na pamięć, zwłaszcza w rejonie rozbudowy węzła św. Maksymiliana - apeluje Joanna Grajter, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.

Wkrótce znaczące prace zaczną się na ul. Kartuskiej w Gdańsku. Budowany będzie w tym rejonie ostatni odcinek trasy WZ. Ruszy modernizacja węzła Karczemki. Tam także uważajmy na zmiany oznakowań.

A oto niektóre miejsca, na które najczęściej słychać narzekania. Na przykład, nasz Czytelnik skarży się na fatalne skrzyżowanie drogi krajowej nr 22 z szosą do miejscowości Miłoradz na Żuławach. Znajduje się na łuku, bez lewoskrętu.

- Żeby lewoskręt mógł powstać, trzeba by zrealizować dużą inwestycję - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku. - Konieczne byłoby zbudowanie nowego korpusu drogi. Przygotowujemy zlecenia sporządzenia dokumentacji, która też będzie kosztowna (m.in. z powodu badań geologicznych).

Droga nr 22 ma więcej mankamentów. Czytelnicy skarżą się, że część jej nawierzchni pochodzi z 1941 roku i można tam koła pogubić.

Poprawi się na skrzyżowaniu krajowej nr 20 z wojewódzką 235 w Kornem. Przewidziano tam budowę ronda.

Takich niewygodnych skrzyżowań krajówek z wojewódzkimi jest więcej, np. brak lewoskrętu przy zjeździe z wiaduktu ( droga 221) na obwodnicę w kierunku Gdyni. Niestety, przy obecnym kształcie węzła nie jest możliwe wydzielenie lewoskrętu - wyjaśnia Piotr Michalski.

Na drogach wojewódzkich też nie brakuje bardzo kolizyjnych miejsc.

- Stan trasy nr 218 na odcinku Nowy Dwór Wejherowski - Wejherowo jest rzeczywiście fatalny - potwierdza spostrzeżenia naszych Czytelników Włodzimierz Kubiak, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku. - Mam jednak dobrą wiadomość. Odcinki tej drogi są przewidziane do przebudowy już w roku 2010. W trakcie przygotowania jest przetarg na te prace, a zostanie ogłoszony na przełomie stycznia i lutego 2010 roku. Skrzyżowanie w Pucku z wylotem na Władysławowo i Połczyno zostało w 2000 roku gruntownie przebudowane i wyposażone w sygnalizację świetlną. Według naszej oceny funkcjonuje dobrze.

Źle jest też w Trójmieście. Najgorzej bywa na peryferiach, skąd ludziom nie tylko trudno wyjechać ale nawet wyjść; na przykład z najdalej na wschód położonego budynku w Gdańsku, przy ul. Boguckiego, nad samą Wisłą.

Zmodernizowana za unijne pieniądze ul. Pomorska w Oliwie pod wiaduktem kolejowym to istna czarna dziura - ostrzega Czytelnik. Zdarza się tam po 5 -10 wypadków w miesiącu, z powodu poślizgów na wystających szynach tramwajowych.

Na skrzyżowaniu: Trakt św. Wojciecha i Sandomierska samochody śmigają nawet 100 km na godzinę, bo trwa walka o wjazd na Orunię Górną i dalej na obwodnicę.

Łamiący przepisy nic sobie nie robią z tego, że są w obiektywach kamer.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto