MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Ogłoszono plany modernizacji peronów SKM

Lechosław Dzierżak
fot. Lechosław Dzierżak
SKM Trójmiasto przedstawiło plany modernizacji peronów oraz kompleksowego remontu i modernizacji dworca podmiejskiego w Gdyni. Utrudnienia dla pasażerów są nieuniknione.

Do końca roku mają się zakończyć modernizacje peronów w Rumi Janowie i Gdyni Chyloni. W przyszłym roku mają się zacząć remonty peronów w Orłowie i Redłowie. Koniec ich modernizacji jest przewidziany na 2019 rok.

W 2018 roku ruszą również prace związane z remontem i modernizacją dworca podmiejskiego w Gdyni. W rotundzie na piętrze dworca ma zostać utworzone nowe centrum zarządzania monitoringiem, informacją pasażerską, systemem ogrzewania rozjazdów, centrum diagnostyki urządzeń, telefonów, sygnalizacji pożarów oraz stałych urządzeń gaśniczych i innych systemów kontrolujących i umożliwiającą pracę SKM wraz z serwerownią. Podczas prac wyremontowana ma być również elewacja budynku oraz jego wnętrze wraz z tunelem na perony. Zmiany dotyczyć będą również samego peronu gdzie podróżni będą mogli liczyć na nowe udogodnienia. Budynek oraz z peronami zyskają dodatkowe ułatwienia dla niepełnosprawnych.

- Centrum ma nadzorować wiele systemów działających w SKM. Ma tu powstać profesjonalne miejsce w którym nie tylko gromadzone są wszystkie informacje, ale również miejsce z którego wydawane są polecenia. Podobne Centra funkcjonują już przy Metro Warszawskim, albo na otwartej dwa lata temu linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki SKM. - Zewnętrzny wygląd dworca podmiejskiego będzie nawiązywał do zmodernizowanego niedawno dworca dalekobieżnego. Nowy wygląd zyska również wnętrze. Wszystkie prace są konsultowane z konserwatorem zabytków - dodaje.

Prace w Śródmieściu mają się zakończyć w 2020 roku. Kolejne remontu planowane są na peronach Grabówek i Leszczynki (2020-2021) oraz przystanki przy gdańskiej i gdyńskiej stoczni (2021-2022). Na samym końcu zaplanowane są remonty przystanków przy stoczniach z powodu problemów z przystosowaniem dla niepełnosprawnych kładek dla pieszych dla peronów. Do czasu modernizacji mają one być rozwiązane.

Szacunkowa wartość całego projektu przekracza 130 mln zł. Projekt finansowany jest ze środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego kwotą około 62 mln zł, z funduszu kolejowego około 30 mln zł. Wkład Miasta Gdynia jest szacowany na kwotę 8-10 mln zł. Pozostałą kwotę pokrywa SKM.

- Utrudnienia niestety się pojawią, ale dokonamy wszelkich starań aby były one jak najmniej uciążliwe dla podróżnych. To co będzie mogło być robione w weekendy albo w nocy, kiedy ruch jest mniejszy będziemy wykonywać wtedy. Wydłuża to niekiedy czas całych prac budowlanych, ale tutaj najważniejszy jest dla nas zadowolony podróżny - mówi Lignowski.

W związku z trwającą modernizacją peronu Rumia Janowo i zamknięciem jednego z torów w dniach 10 marca - 14 kwietnia część składów porannego i popołudniowego szczytu zostanie przekierowany na tory dalekobieżne. Z tego powodu nie zatrzymają się na stacjach pomiędzy Chylonią a Rumią. Kolejne planowane utrudnienia odbędą się w dniach 21 kwietnia - 4 czerwca. W tym czasie część składów, które jeździ do stacji Chylonia zakończy swój bieg na stacji Gdynia Główna. Częstotliwość połączeń na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia zmniejszy się w godzinach szczytu z obecnych co 7-8 min do co 15 min.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto