- W tym i zeszłym roku jeśli chodzi o linie kolejowe zostanie wyremontowane 3 tysiące kilometrów, czyli więcej niż w latach 2000-2008 łącznie. Na remont ponad 100 dworców kolejowych w latach 2012-2015 zostanie wydany ponad miliard złotych. Tylko w tym roku kończymy lub prowadzimy modernizację 43 obiektów - wymienia Piotr Ciżkowicz, wiceprezes PKP S.A.
PKP ostrzej zabiera się też za sprzedaż nieruchomości - w minionym roku tylko w „rejonie gdańskim” (obejmującym także województwo kujawsko-pomorskie) spółka zarobiła na niej 29 mln zł, w tym roku zamierza zarobić 40 mln zł.
Najintensywniejsze prace czekają Gdańsk Główny. Po pierwszym etapie remontu, rok temu z głównego holu gmachu zniknęła szpetna antresola.
Trwają prace projektowe nad kolejnym stadium przebudowy. Koszt robót, które zaczną się w 2015 r. i zakończą rok później szacowany jest na ok. 50 mln zł,Plany zakładają poprawę jakości obsługi i zwiększenie bezpieczeństwa na dworcu i w jego otoczeniu oraz dostosowania gmachu do potrzeb niepełnosprawnych.
Dalsze plany PKP zakładają m.in. przebudowę podziemi dworca i udostępnienie „poziomu zero” przed wejściem do gmachu dla pieszych oraz budowę biurowca przy wiadukcie Błędnik.
Forum Radunia: 2,5 hektara betonu nad torami w centrum Gdańska [WIZUALIZACJE]
- Dziś wymogi konserwatorskie są takie, że obiekt mógłby mieć maksymalnie 3-4 kondygnacje, to za mało by projekt spiął się ekonomicznie i by znaleźć inwestora - mówi Ciżkowicz
Dalsze plany to zabudowa tzw. Międzytorza w Gdyni. Inwestor w przypadku tego ostatniego - gigantycznego - projektu zakładającego m.in. budowę centrum handlowego, wyłoniony ma zostać na przełomie 2014 i 2015 roku.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?