Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Po zmianach na trasie Kościerzyna - Chojnice łatwiej wsiąść do pociągu. Zmodernizowano perony

Edyta Łosińska-Okoniewska
Edyta Łosińska-Okoniewska
Podróżowanie pociągiem na trasie Kościerzyna - Chojnica staje się łatwiejsze, zwłaszcza dla osób, które mają problemy z poruszaniem się.
Podróżowanie pociągiem na trasie Kościerzyna - Chojnica staje się łatwiejsze, zwłaszcza dla osób, które mają problemy z poruszaniem się. Arch. Edyta Łosińska-Okoniewska
Korzystanie z kolei ma być łatwiejsze dzięki zmodernizowanym peronom m.in. na trasie z Kościerzyny do Chojnic. Kolejne przystanki przeszły gruntowny remont. Zmiany odczują zwłaszcza osoby, które mają problem z poruszaniem się.

Łatwiej wsiąść do pociągu na trasie Chojnice - Kościerzyna

Podróżujący koleją na trasie Kościerzyna - Chojnice już odczuwają zmiany. Po modernizacji łatwiej wsiąść do pociągu. Oczywiście dotyczy to tylko niektórych peronów. Przebudowano je w Powałkach, Raduniu i Lipuskiej Hucie. Na trasie z Chojnic do Kościerzyny PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizował w sumie 9 przystanków i stacji. Od czerwca tego roku podróżni łatwiej wsiadają do pociągów na wyremontowanych przystankach i stacjach Męcikał, Żabno koło Chojnic, Lubnia, Dziemiany Kaszubskie, Kalisz Kaszubski i Brusy. Inwestycję zrealizowano w ramach „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.

- Kolej zmienia się na lepsze nie tylko w dużych aglomeracjach, ale także w mniejszych miejscowościach, co zachęca do korzystania z tego środka transportu - bezpiecznego, przewidywalnego i najbardziej ekologicznego - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Do nowych peronów prowadzą dojścia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przygotowano ścieżki naprowadzające w nawierzchniach peronów dla osób niewidomych i niedowidzących. Perony są wyższe, co ułatwia wsiadanie do pociągów. Zamontowano wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco oraz czytelne oznakowanie z gablotami na rozkłady jazdy pociągów i informacje dla pasażerów. Jest energooszczędne oświetlenie oraz stojaki dla osób dojeżdżających rowerami.

Na stacji Brusy zabudowano nowy układ torowy z 3 rozjazdami, które umożliwiają pociągom sprawną zmianę toru. Łączny koszt prac wynosi 25 mln zł netto ze środków „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.

- Dzięki środkom z „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” kolej staje się bliższa podróżnym także w woj. pomorskim. Przebudowane perony na trasie z Chojnic do Kościerzyny zyskały oczekiwany komfort obsługi, stając się bardziej dostępne także dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Warto nadmienić, że w województwie pomorskim na liście podstawowej „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” jest 10 lokalizacji. Zakończyły się prace przy budowie nowego przystanku Otomino (linia nr 229, tzw. „bajpas kartuski”). Koszt robót wyniósł 1,2 mln zł netto. Przystanek zostanie udostępniony podróżnym pod koniec 2023 r., po zakończeniu budowy „bajpasu kartuskiego”.

Celem programu jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. Zaplanowane zadania inwestycyjne umożliwią podróżnym dostęp do kolejowej komunikacji wojewódzkiej i międzywojewódzkiej.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na koscierzyna.naszemiasto.pl Nasze Miasto