W porozumieniu znalazło się zobowiązanie obu stron do proponowania i podejmowania działań, które zintegrują Pomorską Kolej Metropolitalną z pozostałym formami komunikacji publicznej, zwłaszcza z systemem transportu autobusowego, tramwajowego i Szybką Koleją Miejską.
W serwisie specjalnym POMORSKA KOLEJ METROPOLITALNA, znajdziesz wszystko na temat inwestycji. Sprawdź!
W związku z tym miasto ma się zająć budową tzw. infrastruktury towarzyszącej, która zresztą w niektórych miejscach ostatnio uległa zmianie, np. w Jasieniu, gdzie droga dojazdowa została przeprojektowana tak, by się łączyła z nowo budowanym osiedlem.
Zobacz wizualizacje przystanków:**Gdańsk: Przystanki Pomorskiej Kolei Metropolitalnej będą ze stali i we wzory**
- W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie w sprawie budowy infrastruktury towarzyszącej. Zasada jest prosta - Pomorska Kolej Metropolitalna projektuje elementy takie jak drogi dojazdowe, a miasto je wykonuje - mówi Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska ds. gospodarczych. - Wstępnie zarezerwowaliśmy w budżecie 110 milionów złotych na to przedsięwzięcie, ale jest to kwota szacunkowa. O konkretnych kwotach będzie można mówić, gdy powstanie projekt budowlany - podkreśla Andrzej Bojanowski.
Będzie on gotowy za kilka tygodni, na przełomie marca i kwietnia. Uwzględnione w nim zostaną wszystkie elementy projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, czyli osiem przystanków, w tym sześć pełniących funkcję węzłów integracyjnych, na których się też znajdą przystanki autobusowe i tramwajowe.
Gdańsk. Prezydent i marszałek połączą siły przy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej
W zawartym pod koniec stycznia porozumieniu o współpracy Gdańsk zobowiązał się także do tego, że podczas planowania rozwiązań komunikacyjnych na swoim terenie będzie uwzględniał Pomorską Kolej Metropolitalną. I tak np. linia tramwajowa na Morenę, która ma powstać do 2015 roku, na przystanku Brętowo będzie się łączyła z Pomorską Koleją Metropolitalną, a pasażerowie sprawnie się przesiądą z tramwaju do szynobusu.
Budowa PKM ma kosztować ponad 700 mln zł, z czego 500 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania. Nowa linia połączy Gdańsk Wrzeszcz z lotniskiem im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna.
Tym samym zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni będzie można dojechać pociągiem do portu lotniczego w niewiele ponad 20 minut. Pierwsi pasażerowie pojadą nowym torowiskiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w 2015 roku.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?