Spis treści
Czy jest smartwatch?
Smartwatch to wielofunkcyjne urządzenie, które nie tylko pokazuje godzinę, ale ma także wiele innych funkcji. Niektóre modele pozwalają na mierzenie pulsu, liczenie spalonych kalorii, a także monitorowanie ilości wykonywanych kroków oraz sprawdzenie prognozy pogody. Są też modele, które umożliwiają, po sparowaniu z telefonem komórkowym, na odbieranie połączeń głosowych oraz odpisywanie na wiadomości tekstowe.
Smartwatch dla dzieci - o tyle wzrasta zainteresowanie modelami dla dzieci
Nie tylko dorośli, ale także dzieci mogą się pochwalić inteligentnymi zegarkami. Prognozy przewidują trzykrotny wzrost globalnego rynku smartwatchy dla dzieci w ciągu 7 lat. Zainteresowanie w polskiej sieci, czyli dyskusja wokół inteligentnych zegarków w poprzednim roku wzrosła o aż 38 proc.
Dlatego niektóre marki, wychodząc na przeciw oczekiwaniom, wprowadzają modele dla najmłodszych. Wśród nich jest marka Bemi, która wprowadziła takie modele, jak Linko, Linki oraz Jello. Mają one zapewnić wsparcie samodzielności, bezpieczeństwa czy zdrowia dziecka.
Dlaczego wspomniane smartwatche są bezpieczne dla dzieci? Ponieważ posiadają akumulator 700 mAh, magnetyczne złącze ładowania oraz ochronę IP67 przed wilgocią i pyłem. Urządzenia zostały wyposażone w 7 prostych gier oraz alarm SOS. Modele Linko oraz Linki posiadają funkcje kontroli zdrowia dziecka: mierzą tętno, ciśnienie oraz saturację krwi, a dane z pomiarów przechowują w aplikacji rodzica.
Ile dzieci ma smartwatche? Te liczby robią wrażenie
Prognozy wskazują, że globalny rynek smartwatchy dla dzieci ma wzrosnąć z 581 mln dolarów w 2020 r. do 1,687 mld dolarów w 2027 r. Inne przewidywania pokazują, że cały światowy rynek wearable do 2029 r. osiągnie zawrotną wartość 415,12 mld dolarów, a pod względem wielkości – ponad 1,1 mld sztuk.
Smartwatche coraz popularniejsze w Polsce
Temat nie jest obcy polskim rodzicom. Dowodem może być fakt, że z roku na rok coraz więcej piszą na ten temat w sieci. Z danych SentiOne wynika, że w 2021 r. odnotowano 3 288 wypowiedzi na ich temat, a w 2022 r. już 4 532 wzmianki, co oznacza wzrost o 38 proc. Blisko ¾ tych rozmów miało miejsce na portalach, a 15 proc. – na Facebooku.
Większość wypowiedzi należy do mężczyzn (56 proc.). W ubiegłym roku internauci najwięcej o smartwatchach dla dzieci dyskutowali w kwietniu – wtedy odnotowano niemal 20 proc. wzmianek z całego roku. Analiza dotyczy ponad 40 mln wzmianek dziennie, które monitoruje narzędzie.
Minister Ziobro: nie chodzi o to, aby złodziej kury trafiał za kratki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?