- Największe trudności, jakie oznaczała budowa zakończonego właśnie odcinka, to podmokłe grunty. By je wzmocnić, korzystaliśmy m.in. z techniki palowania, mikrowybuchów i wymiany gruntów - wymienia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych. Dodaje, że choć według umowy z wykonawcą, ostatni etap - między Południową Obwodnicą Gdańska a Węzłem Elbląska , ma być gotowy już 22 grudnia, nie jest pewne, czy terminu uda się dotrzymać.
- Spółka Skanska prowadzi intensywne prace, by oddać 3-kilometrowy odcinek, ale niewykluczone, że choć cała trasa zyska przejezdność w tym roku, niektóre drobne prace - jak nasadzanie zieleni czy uzupełnienie o piesze przejście pod torami kolejowymi zakończone zostaną dopiero na początku przyszłego - tłumaczy pani rzecznik.
Trasa Sucharskiego w budowie - zobacz zdjęcia z różnych etapów!
Choć warta łącznie ponad 470 mln zł (ok. 378 mln zł z funduszy UE) Trasa Sucharskiego już dziś prowadzi na terminal promowy Westerplatte, główny powód jej powstania - tunel pod Martwą Wisłą, pozwalający prosto z obwodnicy południowej wjechać do północnych dzielnic Gdańska - gotowy będzie jesienią 2014 r.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?