Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

Wejdź na bezpłatną platformę www.internetowerewolucje.pl i poznaj moc drzemiącą w sieci!

Marcin Kowalski
Chcesz zrobić karierę? Wykorzystaj internet, zamiast tracić w nim czas. Jeśli myślisz, że o internecie wiesz wszystko albo bardzo dużo, i uważasz, że potrafisz efektywnie wykorzystać jego zasoby, ten tekst nie zdoła Cię zaskoczyć. Jeśli nie, sprawdź, co oferuje platforma www.internetowerewolucje.pl, i dowiedz się, jak wykorzystać internet do udanego startu lub rozwoju kariery. Partnerem akcji jest Google.

Stwierdzenie, że większość z nas nie wyobraża sobie dnia bez skorzystania z internetu, jest równie oczywiste, co zaskakujące, jeśli weźmiemy pod uwagę, ile czasu poświęcamy w sieci rzeczom, które mogą nam przynieść wymierną korzyść. Zamiast oglądać żubry podczas sesji czy tracić godziny na pasjonowanie się losami celebrytów, których nazwisk za dwa lata nikt nie będzie pamiętał, możemy wykorzystać internet i jego nieprzebrane zasoby do udanego startu kariery zawodowej.

H. Jackson Brown* twierdził, że sukces w biznesie jest jak jazda na rowerze. Albo jedziesz naprzód, albo upadasz. Choć dzisiaj wydaje się to oczywiste, okazuje się, że polskie firmy mają poważny kłopot z wykorzystywaniem internetu do zarabiania pieniędzy. Jakby nie chciały jechać do przodu.

Z prowadzonego przez UE indeksu The Digital Economy and Society Index wynika, że Polska ze swoim sektorem małych i średnich firm, czyli takich, które liczą nie więcej niż stu pracowników, znajduje się wśród krajów najwolniej wdrażających technologie. Niecała jedna piąta rodzimych firm wykorzystuje internet do sprzedaży, tyle samo ma konto w mediach spo­łecz­nościowych. Dla porównania, średnia dla krajów Unii Europejskiej wynosi 40 proc. Jako że nasze małe i średnie firmy wypracowują niemal połowę PKB, łatwo można sobie uświadomić, jak mocno odjeżdża nam reszta Europy, jeśli chodzi o wykorzystanie możliwości internetu w prowadzeniu firmy. Dzięki inwestowaniu w nowoczesne rozwiązania firmy aktywne w sieci w oczach klientów stają się bardziej przystępne, a ich produkt – lepiej dostępny.

Jeśli więc myślimy o założeniu własnego biznesu po studiach albo jeszcze w ich trakcie lub chcemy po prostu z sukcesem rozpocząć karierę, warto już teraz zdobywać wiedzę przydatną do zaistnienia w in­ter­necie. Nie trzeba na szczęście w tym celu uczęszczać na drogie kursy czy kończyć specjalistycznych studiów. Wystarczy skorzystać z platformy internetowej: www.internetowerewolucje.pl, przygotowanej przez ekspertów firmy Google. Za darmo.

Jak to możliwe? Google jest członkiem Grand Coalition for Digital Jobs powołanej przez Komisję Europejską. W jej ramach zobowiązał się zainwestować w tym roku 42 mln euro w stworzenie programów edukacyjnych i platformy do nauczania umiejętności cyfrowych, by do końca 2016 r. przeszkolić 2 mln Europejczyków, w tym Polaków, pomagając im w zdobyciu kluczowych umiejętności cyfrowych. Właśnie w ramach tej inicjatywy w Polsce w listopadzie ubiegłego roku ruszyła platforma edukacyjna: internetowerewolucje.pl, mająca pomóc rozwijać umiejętności internetowe polskich przedsiębiorców oraz osób zainteresowanych poszerzaniem wiedzy na ten temat.

Na stronie zarejestrowało się już ponad 62 tys. użytkowników, a z kursu online skorzystało 12,5 tys. osób. Dzięki umiejętnościom cyfrowym wiele osób już wystartowało z własnym biz­nesem, inne – dzięki wykorzystaniu możliwości, które stwarza internet – osiągnęły sukces, nawet na skalę międzynarodową.

Jak skorzystać z platformy?
Wystarczy zarejestrować się na stronie: internetowerewolucje.pl, i skorzystać ze zgromadzonych na niej materiałów edukacyjnych. Kurs online składa się z 89 lekcji podzielonych na 23 tematy. Każde z prezentowanych zagadnień omówione jest w kilku filmach wprowadzających i rozwijających dany temat. Łącznie to prawie osiem godzin materiałów wideo, w których wiedzę przekazują zarówno eksperci, jak i przedstawiciele polskich firm, którzy opowiadają, jak w praktyce rozwijają swój biznes dzięki zdobytym umiejętnościom in­ter­ne­to­wym.

Wirtualne warsztaty są zróżnicowane tematycznie i dotyczą m.in. narzędzi do analizy danych, aplikacji mobilnych czy skutecznego wykorzystywania potencjału mediów spo­łecz­noś­cio­wych. Platforma pozwala na indywidualne dopasowanie materiału w zależności od stopnia wiedzy użytkownika, zawiera treści zarówno dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie internetu, jak i dla tych, którzy posiadają już pewną wiedzę w tym zakresie. Na zakończenie każdego działu przygotowane są krótkie testy i powtórki.

Po przejściu i zaliczeniu wszystkich etapów nauki otrzymuje się dokument poświadczający uczestnictwo w szkoleniu. Innymi słowy każdy, kto przejdzie cały kurs online, może uzyskać certyfikat sygnowany przez Google i IAB Europe. Nawet jeśli nie masz jeszcze pomysłu na to, jak możesz wykorzystać swoje pasje czy umiejętności do zaistnienia w internecie, po przejściu kursu online zdobędziesz wiedzę, dzięki której twoje CV będzie bardziej atrakcyjne dla potencjalnego pracodawcy.

Google rozpoczął też współpracę z uczelniami. W tym roku Google organizuje spotkania na 20 największych uczelniach, m.in. w Warszawie, Katowicach, Krakowie, Poznaniu oraz we Wrocławiu. Ma zamiar objąć programem 50 tys. studentów. Pierwsze spotkania ze studentami odbyły się już na Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Warszawskiej, Akademii im. Leona Koźmińskiego, Uniwersytecie Ekonomicznym oraz Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Studenci dowiadują się na nich m.in., jak zadbać o obecność firmy w internecie, wykorzystać potencjał sieci i udoskonalić kampanie reklamowe w wyszukiwarkach. Poznają siłę analityki, która dzięki szczegółowym danym pozwoli im zmierzyć sukces online czy określić potencjał zagranicznych rynków, a także posłuchają, jak wykorzystać zalety urządzeń przenośnych i sprawnie rozpocząć przygodę z_e-com­merce. Podczas spotkań studenci mogą również poroz­mawiać o możliwościach pracy w branży digitalowej i perspektywach jej rozwoju.

*Jeśli nadal nie wiesz, kim był H. Jackson Brown, to po co ci internet?

Rozmowa z Justyną Jasiewicz z Centrum Cyfrowego, współpracującego z firmą Google, zachęca do korzystania z platformy edukacyjnej.

Jak doszło do współpracy z Google przy programie Internetowe Rewolucje?
Opracowaliśmy kilka lat temu katalog kompetencji cyfrowych. Staraliśmy się w nim pokazać, w jaki sposób technologia cyfrowa może przynosić korzyści w życiu Polaków. W zeszłym roku spotkaliśmy się z kolegami z Google i wspólnie postanowiliśmy sprawdzić, jak to jest w przypadku firm. Tak powstał Katalog Kompetencji Cyfrowych MŚP, wspierający program Internetowe Rewolucje.

Jak należy rozumieć termin „kompetencje cyfrowe”?
W skrócie to: wiedza, umiejętności i postawy, które pozwalają skutecznie korzystać z technologii cyfrowych. Oczywiście dla każdego z nas obszary zainteresowań mogą być inne. W Katalogu Kompetencji Cyfrowych dla każdego jest miejsce. Nie ma znaczenia, w jakiej tematyce się poruszamy.

Przekładając to na przykłady z życia?
Popatrzmy na kompetencje cyfrowe w ten sposób, że jak smażę pączki, to czy przy okazji szukam w internecie przepisów, a jak jako kierowca płacę za parkowanie samochodu aplikacją w smartfonie, to czy korzystam w czasie jazdy z nawigacji. Jak mam dziecko i zapisuję je do przedszkola, to czy to robię przez internet, czy choćby składam internetowy wniosek w programie „Rodzina 500+”.

Co jest ważne w poruszaniu się w cyfrowym świecie?
Nie wystarczy umieć „klikać” w internecie, ważniejsze jest to, żeby potrafić wykorzystywać wiedzę zdobytą podczas tego „klikania”. Dopiero umiejętność podparta wiedzą i odpowiednią postawą ma szansę zafunkcjonować i przynieść pozytywne efekty.

Partnerem cyklu jest Google, organizator programu edukacyjnego Internetowe Rewolucje
g.co/InternetoweRewolucjeDlaStudenta

Materiał sponsorowany. Za zakupy zapłać telefonem lub zegarkiem

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone ze względu na ciszę wyborczą i zostanie włączone po jej zakończeniu.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3